Klára Hájková - celoživotní vzdělávání


Přejdi na obsah

Cvik na březen

Ukázky cvičení

Sed rozkročný, dolní končetiny jsou natažené, prsty nohou přitahujeme směrem k holeni. Položíme obě paže na zem podél pravé nohy - viz obrázek a). Provedeme nádech, s výdechem pomalu předkláníme trup k pravé noze a paže suneme po podlaze podél dolní končetiny. Dbáme na to, abychom měli hlavu v rovině se zády a horní část trupu netvořila tzv. "oblouk" - viz obrázek b) . Pokud se nám nepodaří provést předklon tak, abychom položili hlavu na koleno, nic se neděje, zastavíme se v naší maximální pozici a tuto pozici několikrát "prodýchneme". Pomalu vrátíme trup do výchozí pozice. V žádném případě v maximální pozici nepérujeme !!! Cvik provedeme ještě 2x a pokaždé se pokusíme provést předklon hlubší a několik sekund v maximální pozici prodýchávat. Totéž provedeme k levé noze.

Zaujmeme základní postoj (viz lednové cvičení).
Vzpažíme, propleteme prsty a ruce otočíme dlaněmi směrem vzhůru - ke stropu. Nepropínáme silou lokty, nevysunujeme ramena nahoru. Ty se snažíme tlačit dolů a k sobě, stejně tak jako lopatky.
Z této pozice provedeme nejdříve úklon doprava (viz první obrázek), vrátíme se do výchozí pozice a pak doleva a opět se vrátíme. Opakujeme pomalu a plynule střídavě 5x na každou stranu.
Druhá fáze cviku spočívá v tom, že vzpřímeným trupem současně s hlavou přetáčíme střídavě doprava a doleva. Paže jsou stále nad hlavou. Také opakujeme pomalu a plynule 5x na každou stranu.
Díky úklonům stranou protahujeme veškeré svalstvo po stranách trupu. Při úklonu bychom měli cítit mírný tah až na úrovni kolene.
Přetáčením do stran aktivujeme břišní stěnu a činnost orgánů v oblasti břicha. Jak už jsem uvedla na titulní stránce, cvik má příznivý vliv na střevní peristaltiku a vyprazdňování.
Cvik také v neposlední řadě napomáhá uvolnit ztuhlost těla i mysli během dlouhého sezení a jednotvárné práce, takže bychom ho měli cvičit co možná nejčastěji.

cvik na duben
zpět





Nabízím | Novinky | Akce | Proč právě se mnou | Kontakt | Ceník | Podmínky | Fotogalerie | Vod fšeho kousek | Ukázky cvičení | English Corner | Recepty | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku