Klára Hájková - celoživotní vzdělávání


Přejdi na obsah

Cvik na leden

Ukázky cvičení

Nejdříve se naučíme takzvaný základní postoj (ZP)
Nohy jsou od sebe cca na 1 až 2 šíře chodidla, špičky směřují dopředu.
Hlava „zastrčená“ dozadu, nekrčit šíji. Nevysunovat bradu dopředu nebo nahoru. Temeno vytáhnout nahoru.
Široká ramena, jakoby „rozložená“ do prostoru. Paže volně spuštěné dolů, uvolněné lokty.
Kostrč tlačit dolů (pánev směřuje k podlaze).
Stydkou kost „táhnout“ nahoru k pupku.
Vtažené, nikoliv stažené břicho.
Uvolněná kolena.
Volně, pravidelně dýchat.



Základem cvičení je kroužení pánví.
Začínáme tím, že provádíme kroužky vlevo od úplně malých, kdy rozsah pohybu je jen několik centimetrů a postupujeme ke stále větším kruhům. Dáváme pozor, abychom se neprohýbali v bedrech, ramena držíme v klidu. Poté, co dosáhneme maxima, kroužky opět zmenšujeme až do úplného zastavení. Tytéž kruhy - od nejmenšího do největšího děláme na pravou stranu. Počet kruhů do jednotlivých stran není určen, záleží na tom, zda se pohybujeme volně, nebo v některé fázi cvičení cítíme blokaci.
Zpočátku se nám může zdát, že zejména malé kroužky "zadrhávají" Pravidelným cvičením však začneme více vnímat pohyb a uvědomovat si své tělo a "zadrhávání" vymizí. Ani počet opakování není dán, můžeme cvičit kolikrát za den budeme chtít, nejlépe ráno a večer.
Pokračování - cvik na únor
zpět

Nabízím | Novinky | Akce | Proč právě se mnou | Kontakt | Ceník | Podmínky | Fotogalerie | Vod fšeho kousek | Ukázky cvičení | English Corner | Recepty | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku