Klára Hájková - celoživotní vzdělávání


Přejdi na obsah

Cvik na listopad

Ukázky cvičení

Sed skřižmo (turecký sed) nebo na židli,
a)s nádechem ruce pokrčit upažmo - viz obrázek, ramena tlačit dolů, hlavu vytáhnout vzhůru,
b) s výdechem pokrčené paže stáhnout k sobě před hrudník,
opakovat 10 x.

Jednoduše řečeno. Obrázek napoví vše.

Důležité je u tohoto cviku udržet rovný "posed", tzn. hlavu držíme vzhůru, ale pozor abychom nevysunovali bradu nahoru nebo nekrčili šíji. Ramena tlačíme dolů a bříško držíme vtažené. Neprohýbáme se v bederní oblasti. Snažíme se vnímat, jak pohyb paží vychází až z lopatek.
V případě sedu na zemi můžeme jako alternativu použít sed s nataženýma nohama, zejména v případě problémů s kyčlemi.
V případě, že provádíme cvik v sedu na židli, třeba v kanceláři, můžeme pro zpevnění sedu vložit mezi zádové opěradlo židle a lopatky malý overball. Udrží naše záda vzpřímené. Cvik současně posiluje i svaly paží.

cvik na prosinec
zpět

Nabízím | Novinky | Akce | Proč právě se mnou | Kontakt | Ceník | Podmínky | Fotogalerie | Vod fšeho kousek | Ukázky cvičení | English Corner | Recepty | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku