Klára Hájková - celoživotní vzdělávání


Přejdi na obsah

Cvik na říjen

Ukázky cvičení

Za svoji cvičitelskou kariéru jsem poznala mnoho lidí, kteří ač dodržovali v rámci možností rekreačně sportovní aktivity, žili či žijí relativně zdravý způsob života, stěžovali si na problémy se ztuhlými rameny a bolavými svaly v oblasti šíje a horní hrudní páteře. Na vině je nejenom jednostranná zátěž (sezení či stání ) ale také stres ať už způsobený tím, že pracujeme pod časovým tlakem, nebo řešíme nějakou složitou životní situaci. Někdy nám k takovému problému ale může přispět i častá jízda na kole, zejména v chladnějších dnech při nedostatečném oblečení.
V případě stresu máme tendenci se stáhnout a napnout svaly, abychom se, stejně jako naši dávní předci, dokázali ubránit před predátory. Jenomže pokud se člověku historickému podařilo uniknout predátorům, jeho stres pominul a i díky fyzické aktivitě se jeho svaly uvolnily. Člověku současnému to bohužel dopřáno není, do zaměstnání, což může být docela citelné stresové prostředí, chodí každý den a volno také sotva tráví relaxováním. Pomoc se tedy nabízí formou jednoduchého cvičení, které trvá slabou čtvrthodinku, ale pravidelným opakováním přináší kýžené ovoce, tedy uvolnění bolavých partií těla.




Ležíme na zádech, vzpažíme pravou paži a jemně vyklepáváme ramenem o zem. Následně necháme paži volně spadnout na podložku. Totéž opakujeme levou paží. Pád paže na podložku by měl být takový, abychom se nezranili. Opakujeme na každou paži 3x.

Ležíme na pravém boku, pokrčíme kolena a přitáhneme k sobě. Pravou paži necháme na zemi, levou pomalým pohybem vedeme do vzpažení ven směrem k zemi (viz druhý obrázek), s nádechem protáhneme do dálky a pomalu položíme zpět na pravou paži. Opakujeme 3x. Poté se přetočíme na levý bok, levou paži necháme na podložce a pravou paží provádíme stejné protažení s nádechem. Rovněž opakujeme 3x. Hlava zůstává pasivní s pohledem před sebe. Po celou dobu cvičení dáváme pozor, abychom se neprohýbali v bedrech.

Ležíme na pravém boku, pokrčená kolena máme u sebe, paže dlaněmi proti sobě položené na podložce. Levou - "horní" paži vytahujeme cca o 2 cm do dálky před sebe (viz třetí obrázek) a vracíme zpět do výchozí pozice. Opakujeme 5x. Poté se přetočíme na levý bok a provádíme tytéž pohyby pravou paží. Rovněž opakujeme pětkrát. Hlava je opět pasivní, stejně jako v předchozím cviku. Opět dáváme bedlivý pozor, abychom se neprohýbali v bedrech.

Nabízím | Novinky | Akce | Proč právě se mnou | Kontakt | Ceník | Podmínky | Fotogalerie | Vod fšeho kousek | Ukázky cvičení | English Corner | Recepty | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku